Blog

Gode relationer skaber et godt autoværksted

Mange mennesker og firmaer tror fejlagtigt, at det vigtigste i verden er at tjene penge. Det eneste de tænker på er, at der ikke er røde tal ved kvartal afslutningen. Det er klart, at det også er vigtigt, at have en god økonomi hvis man har et autoværksted eller lignende. Det er dog ikke det eneste der betyder noget. For de gode relationer og forhold mellem mennesker er meget vigtige. At folk går på arbejde og er glade og får livskvalitet er en meget vigtig ting i verden og livet. Derfor bør man måske fra firmaers side gå mere op i dette end, at man har det helt store overskud. Gjorde man det ville verden formentligt være et bedre sted da fokus ville blive flyttet væsentligt. Et helt almindeligt autoværksted kan naturligvis ikke ændre hele verden, men kan dog gå ud og sige, at man går op i mennesker og humanistiske værdier.

Et godt autoværksted ser dig som kunde

I princippet kunne et autoværksted godt skifte nogle af deres medarbejdere ud med robotter. I stedet for at snakke med et menneske når man skulle forklare hvad der var galt med ens bil ville man måske skulle klikke på nogle knapper. Det er ikke umuligt, at dette ville være effektivt og måske ville man endda spare nogle penge. Ikke desto mindre er der ingen tvivl om, at de mennesker der kommer til dette autoværksted får en dårligere oplevelse. Det kan nemlig være en god ting at opleve nogle menneskelige relationer hver dag. Måske bor man i Fredericia eller Middelfart og arbejder hjemmefra. Så kan en interaktion med en mekaniker, som man kan finde via http://www.allcar.dk/vaerksted/ være meget vigtig.

 

Måske er det den eneste interaktion man har med et andet menneske på en hel dag. Hvis det er tilfældet er det vigtigt, at man får det bedste ud af denne interaktion som muligt. Hvis man oplever en god behandling og nogle søde mennesker vil man med større sandsynlighed besøge det samme autoværksted igen. Det er ikke kun når det kommer til kunder, at et autoværksted bør opretholde nogle gode relationer. For også til de leverandører man har med at gøre bør man have et godt forhold. Det kan man for eksempel have ved konstant at være i kommunikation med dem. Det er en god ide for et autoværksted at være opmærksom på hvordan det går med leverandøren. Derudover er det også altid en god ide at være lidt fleksibel.