Nu har jeg i flere år, gået og søgt en effektiv software til min drift og vedligeholdelsesplan. Jeg er ejer af et mindre ejendomsselskab, som tæller tre ejendomme. Selvom om det ikke er særligt meget, kræver det stadig nøje overvågning af omkostninger på driften af disse ejendomme.
Der er fire lejligheder i hver ejendom og de alle er lejet ud. Jeg er af den gamle skole, så indtil da har min styring af driften forgået manuel med mapper og papirer. Det er noget der tager rigtigt meget tid. Da jeg ved siden af her flere andre virksomheder, søgte jeg en måde hvorpå disse processer kunne blive automatiseret.
Her er problemmet
Det er noget jeg har kigget efter længe. Men jeg er altid blevet skræmt væk af prisen. De fleste systemer koster spidsen af en jetjager og der kommer jyden op i mig. For kan det virkeligt passe at det skal være så dyrt? Derfor havde jeg indtil for et par måneder siden stædigt holdt ved det manuelle arbejde, selvom det er dræbende kedeligt og tager lang tid. Dette var indtil en af mine venner nævnte mainmanager for mig. Mainmanager er et stykke software der kan indeholde alle informationer i forbindelse med ejendomme. Jeg var inde på nettet og researche lidt og her havde de lige det modul jeg søgte efter. Nemlig en drift og vedligeholdelsesplan.
Automatiseret drift og vedligeholdelsesplan er vejen frem!
Mit forløb med automatisere alt det manuelle arbejde har gået super godt. Jeg har nu meget mere tid til at varetage mine andre virksomheder. Når man hele tiden har overblikket og adgang til relevante oplysninger. Er det super let at træffe de rigtige beslutninger. Man skal ikke bladre rundt i mapper, men man har let og enkelt overblikket over alle de vigtige oplysninger i forbindelse med vedligeholdelse og drift. Mainmanagers drift og vedligeholdelsesplan, var det rette valg for mig.
Få indstillingerne på plads
Jeg har efter min tid med Mainmanager fundet ud af, at det er super vigtigt at lære systemet 100% at kende. Der er nemlig rigtigt mange smarte funktioner, hvis man dykker lidt ned i systemet. F.eks. har jeg haft rigtigt gode erfaringer med at udstede bevillingsrammer. Det betyder at jeg hele tiden kan have overblikket i forhold til om omkostninger ikke overstige estimatet. Dette er super smart og har sparet mig rigtigt mange penge. Før i tiden, var det et kæmpe projekt og noget rod at vurdere om nogle af mine aktiviteter rent faktisk var en underskudsforretning. Derfor kan jeg klart anbefale, at digitalisere denne proces. Godt nok er jeg af den gamle skole, men nogle gange går det bare op for en hvor mange penge der kan spares. Man skal nogle gange huske på at man er dyrebar. Jeg har selv to børn, så det er super vigtigt at jeg er effektiv i de timer som jeg arbejder. Da jeg ikke lige kan hive computeren frem om aftenen, da børn skal lægges i seng osv.